Rubriken låter som en omöjlig kombination. Det må vara. Men med tillräckligt mycket pengar så kan man i alla fall komma en bit på väg.
Under däcket finns en enorm ägarsvit med två stora separata singelbäddar (vilket enligt varvet är att föredra framför dubbelsäng under segel), två lyxiga dubbelhytter för gäster samt en minst sagt rymlig salong.
Hon är byggd i kolfiber enligt konstens allra mest uppdaterade regler. Därför är hon också lätt, styv och vindsnabb i en härlig kombination.
Men under skalet döljer sig en inredning som har all tänkbar lyx och komforthöjande detaljer.Bäst på havet – och i hamnen
Det är alltså meningen att nyss sjösatta Wally 110 ska kunna göra sig gällande i varvets egen kappseglingsklass, Wallycento, som är riktad till världens allra tätaste och mest kräsna seglingsnördar.
Designern, German Frers har sålunda gjort allt han kan för att skapa en modern snabbseglare vars breda skrov kamoufleras med lite klassiska linjer.
Plats för tio
Dessutom finns ytterligare två inte fullt lika lyxiga dubbelhytter för besättningen.
Wally 110 | |
Längd: | 33,51 m |
Bredd: | 7,47 m |
Djupgående: | 4,80 m |
Vikt: | ca 67 000 kg |
Motor: | Cummins QSB 6,7 l |
Toppfart (för motor): | 12 knop |
Segelyta: | 538 kvm |
Antal personer: | 4 besättning + 6 gäster |
Design: | Frers Naval Architecture |
Mer info: | www.wally.com |