Eldrivna Hwila 25 – lättdrivnast och vackrast!

Elias Johansson Rimsby

Rubriken kanske inte är språkligt fulländad – men det är ändå andemeningen i ett glasklart budskap från gänget bakom Hwila 25.

”Vi vågar påstå att detta är den mest lättdrivna snipan på marknaden idag”.

Så står det, fast med versaler, på Hwilas hemsida och det är onekligen ett ganska kaxigt budskap.

Vidare utlovas ”att skrovet skjuter fart utan att plana och glider smidigt över grov sjö, utan några tendenser till rullning.”

Den är snygg som ett smycke i fin kombination med eldrift. Men det har sitt pris.

 

Sedan:

”Det är en gedigen båt byggd med uteslutande beprövade material och komponenter av högsta kvalitet.”

Och så:

…kompromisslöst fokus på perfektion har resulterat i en båt med de vackraste linjerna, fantastiska sjöegenskaper och en helt egen stil.

Utan att ha haft tillfälle att kontrollera sanningshalten i allt detta – ännu – så kan Hamnen ändå konstatera att det är ett särdeles ståtligt flytetyg.

Nu säljs denna tender, snipa (kär båt har många benämningar på den egna hemsidan) också med eldrift – närmare bestämt en pod (elmotor inkapslad i drevet).

Något som gör båten fri från direkt utsläpp, lättmanövrerad och dyr. Startpris är 770 000 kr med bensinutombordare.

Se inslaget!

Hwila 25
Längd 7,45 m
Bredd 1,95 m
Förbrukning (bensinmotor 5 knop) 1,8 l /h
Förbrukning (bensinmotor 14,9 knop) 8,5 l /h
Toppfart (med Yamaha 25 hk) 14,9 knop
Mer info hwila25.se
Klassiska–elbaten-Hwila-25

Relaterade artiklar

Mantaray_inledningsbild

Mantaray – foiling utan avancerad datateknik

Hwila_25_forskepp

Hwila 25 med eldrift – “den är otroligt tyst”

Strana-Arne

Stranas grundare – en båt för energilagring

Ted-Mannerfelt-batdesigner

Ted Mannerfelt: “det kommer finnas snabba båtar i framtiden”

Skriv en kommentar

Lämna en kommentar