Fountaine Pajot – rymlig som få och snart med eldrift!

Elias Johansson

Elias Johansson

Lättdrivna skrov är en fördel, för att inte säga en förutsättning, för eldrift. Nu hoppas Fountaine Pajot att nya MY4.S ska bli en hit med elmotorer.

Motorbåtskatamaraner från Fountaine Pajot är inget nytt men det är däremot modellen MY4.S.

Enligt uppgift ska den om möjligt vara ännu rymligare än de tidigare modellerna sett till sin längd och bredd.

Eller vad sägs om att den invändiga rymden i denna 40-fots katamaran sägs motsvara det inre i en 55-fots enskrovare?

Nu hoppas tillverkaren också att nyheten ska kunna bli en hit med eldrift. Detta efter pågående samarbete med Volvo Penta som utvecklar eldrift i Fountaine Pajots segelbåtar men som nu alltså också ska bli verklighet i MY4.S.

Än så länge får man dock hålla till godo med dieselmotorer.

Fountaine Pajot MY4.S
Längd 11,00 m
Bredd 5,10 m
Djupg 0,80 m
Bränsle 2×600 l
Vatten 350 l
Design Daniel Andrieu
Interiör Pierangelo Andreani
Mer info fountaine-pajot.com
Fountaine Pajot-3

Relaterade artiklar

Taiga Orca 14

Taiga Orca – muskulös eldriven vattenskoter till Sverige

epropulsion

ePropulsion – smidigt, lätt och klimatsmart!

image

Nautiques nya wakeboardbåt – friskt vågat med bara el!

Precision against the dock-2

Volvo Pentas nya teknik för automatiserad tilläggning

Kommentarer (0)

Lämna en kommentar