Husky R8S – friskt vågat med nya grepp!

Redaktionen

Redaktionen

Ett kaxigt, på gränsen till aggressivt utseende. Det är det första intrycket. Men därtill bjuds flera lösningar som visar att teamet bakom nya Husky R8S tänker på mer än bara fasaden.

Skrov i plåt, innerliner i plast, rak (nåja) stäv och sittplatser såväl framför som bakom vindrutan.

Så långt intet nytt. Men sedan har nya Finnmaster Husky R8S också begåvats med en trubbig nos som skapar mycket extra rymd och lastyta ombord.

Vidare har den ett solskydd i form av en så kallad T-top vilket som bekant är mer ovanligt än vanligt på våra breddgrader.

I övrigt är detta en vidareutveckling av föregångaren Husky R8 och med det största motoralternativet, en 350 hk, kan man räkna med en toppfart på runt 50 knop.

Men så utlovas också bra köregenskaper i hela fartregistret och en planingströskel som är näst intill obefintlig.

Sist men inte minst uppskattas stuvfacken ombord som inte bara är många utan också väl genomtänkta vad det gäller placering och åtkomlighet.

Husky R8S balanserar högt på en 19 grader vass V-botten och känns trygg med sina höga sarger och sina många välplacerade räcken att hålla sig i – för alla ombordvarande.

Finesser som fjädrande stolar, hydraulstyrning, trimplan, trimautomatik och bogpropeller ingår i grundpriset som tyvärr ännu inte är fastställt.

En fullödig test av Finnmaster Husky R8S kommer inom kort!

Finnmaster Husky R8S  
Längd: 7,55 m
Bredd: 2,46 m
Vikt utan motor: 1 365 kg
Rek. motorstyrka: 225-350 hk
Skrovvinkel: 19 grader
Antal personer: 9
Pris: ej klart
Mer info: http://finnmaster.fi/sv/

Relaterade artiklar

batar_motorbatar_2018_Yamarin63BR_Ingang_Yamarin63BRIngang

Yamarin 63 Bow Rider – första intrycket

Yamarin Cross 62 BR – trygg och sportig

Yamarin Cross 62 BR – trygg och sportig

batar_motorbatar_2018_Grandezza37_Ingang_Grandezza_37

Grandezza 37 – blandras med litet av allt

batar_motorbatar_2017_Falcon6_Ingang_Falcon6Ingang

Falcon – sansat val i plåtbåtsdjungeln