Roadshow istället för Boatshow

Brittiska båtmäklarna Premier vänder på steken och tar båten till kunden, istället för tvärtom.
Med bland annat en Moody 45 DS i bagaget ger de sig ut till flera brittiska marinor för att locka nya köpare.

 

– Idén med en roadshow är att vi tar båten till kunderna istället för att kunderna ska komma till oss. Vi har valt ut några båtar ur vårt utbud och visar upp dem tillsammans med lite jippon och kringarrangemang i fem olika marinor runt om i England, säger Lucy Thompson, marknadschef för båtmäklarna Premier

– Det gör att våra kunder ser båten i sin ”hem-miljö” samt att de slipper köerna som kan vara på en båtmässa.

Det gäller att skruva till budskapet så att det blir positivt och säljande. Marknadschefer brukar vara bra på det. ”Slipper köerna på en båtmässa” kan ju även tolkas som att det är få besökare på roadshowen.

Men vadå? Fram för alla nya grepp som ökar båtintresset.

Engelsmännen är långt ifrån först med sitt roadshow-koncept. Delphia Yachts gör varje år en seglings-tour med besök i många svenska östersjöhamnar.

Många har läst

Populära båttester

  • Upptäck Vänerns båtpärlor med Skippo

    Färdmål

Skippo tipsar

Topplistor

  • Gör det själv – sommarsäsongen är runt hörnet

    Till Kunskap

Preppa för sjösättning

Hållbarhet & miljö