Roadshow istället för Boatshow
Brittiska båtmäklarna Premier vänder på steken och tar båten till kunden, istället för tvärtom.
Med bland annat en Moody 45 DS i bagaget ger de sig ut till flera brittiska marinor för att locka nya köpare.
– Idén med en roadshow är att vi tar båten till kunderna istället för att kunderna ska komma till oss. Vi har valt ut några båtar ur vårt utbud och visar upp dem tillsammans med lite jippon och kringarrangemang i fem olika marinor runt om i England, säger Lucy Thompson, marknadschef för båtmäklarna Premier
– Det gör att våra kunder ser båten i sin ”hem-miljö” samt att de slipper köerna som kan vara på en båtmässa.
Det gäller att skruva till budskapet så att det blir positivt och säljande. Marknadschefer brukar vara bra på det. ”Slipper köerna på en båtmässa” kan ju även tolkas som att det är få besökare på roadshowen.
Men vadå? Fram för alla nya grepp som ökar båtintresset.
Engelsmännen är långt ifrån först med sitt roadshow-koncept. Delphia Yachts gör varje år en seglings-tour med besök i många svenska östersjöhamnar.
-
Tester, nyheter och mycket, mycket mer
Till Båtsidan
-
Upptäck Vänerns båtpärlor med Skippo
Färdmål
-
Del 3 av 3:
Båtsemester med barnfamilj – det börjar likna succé
Del 3. En hastigt påkommen helgtur med barn i en liten daycruiser – utan färdplan eller vidare planering. Vettigt? Allt mer tyder…
-
Del 2 av 3:
Båtsemester med barnfamilj – vi gör det till en barnlek
Del 2. Gustav Morins familjesemester i liten motorbåt fortsätter under devisen ”viktigare att komma iväg än att göra alla rätt”. En strategi…
-
Del 1 av 3:
Båtsemester med barnfamilj – del 1
Del 1. Hamnens Gustav Morin tar med familjen på en snabbt påkommen weekend till sjöss utan planering eller vidare förberedelser. Med alla…
-
Gör det själv – sommarsäsongen är runt hörnet
Till Kunskap