Roadshow istället för Boatshow

Redaktionen

Redaktionen

Brittiska båtmäklarna Premier vänder på steken och tar båten till kunden, istället för tvärtom.
Med bland annat en Moody 45 DS i bagaget ger de sig ut till flera brittiska marinor för att locka nya köpare.

 

– Idén med en roadshow är att vi tar båten till kunderna istället för att kunderna ska komma till oss. Vi har valt ut några båtar ur vårt utbud och visar upp dem tillsammans med lite jippon och kringarrangemang i fem olika marinor runt om i England, säger Lucy Thompson, marknadschef för båtmäklarna Premier

– Det gör att våra kunder ser båten i sin ”hem-miljö” samt att de slipper köerna som kan vara på en båtmässa.

Det gäller att skruva till budskapet så att det blir positivt och säljande. Marknadschefer brukar vara bra på det. ”Slipper köerna på en båtmässa” kan ju även tolkas som att det är få besökare på roadshowen.

Men vadå? Fram för alla nya grepp som ökar båtintresset.

Engelsmännen är långt ifrån först med sitt roadshow-koncept. Delphia Yachts gör varje år en seglings-tour med besök i många svenska östersjöhamnar.

nyheter_roadmoody45ds

Relaterade artiklar

Gitana record

Jorden runt – från succé till fiasko på ett ögonblick

Screenshot 2021-01-22 at 13.56.23

Otroligt hemmabygge – 74 fot av solid livsglädje!

Visby stridsfartyg

Stealth korvetten Visby – en smygare i världsklass!

Uppblåsbar fiskeflotte – för familjen?

Outdoor Boys – stora äventyr med liten budget

Kommentarer (0)

Lämna en kommentar