Banta för fart – mer viktminskning och nytt centerbord

Elias Johansson Rimsby

Del 8. Att kapa bort och slita ur är en sak. Att bygga upp är en annan. Här påbörjar vi momentet med att bygga ett nytt centerbord med tillhörande centerborsdstrumma. Häng med!

Ett nytt centerbord var det ja. Men tro för all del inte att vi är klara med bantningen. Icke! Speciellt inte som sprayhood-lösningen och ruffluckan plötsligt väldigt tunga ut.

“Den som sågar får se”

Sagt och gjort. De ska bort och utan att ha någon egentlig plan – ännu – så går Gustav Morin lös med sticksågen. Allt enligt devisen “den som sågar får se”.

Hur detta kommer att arta sig är med andra ord högst oklart och i väntan på att en genial lösning ska ta form så ger vi oss i kast med uppbyggnad av centerbordtrumman i kolfiber. Allt under ledning av Vaxholm Komposit som kan sin sak när det gäller just detta.

Häng med!

Fler delar i serien:
Del 1. Renovering av trimaran – dags att gå ner i vikt!
Del 2. Så gör man en segelbåt snabbare
Del 3. Viktigt med en tydlig strategi
Del 4. Konsten att malla och injicera
Del 5. Banta för fart – drastiska ingrepp i sittbrunnen
Del 6. Banta för fart – ny sittbrunnsdurk och nya tofter i kolfiber
Del 7. Ut med centerbordet och in med ett sticksvärd
Del 8. Banta för fart – mer viktminskning och nytt centerbord

En Dragonfly 26 för ett nytt centerbord i kolfiber i Hamnens serie "Banta för fart".

Relaterade artiklar

Batskrot

Otrolig båtskrot – ett paradis i jakten på reservdelar

Folkbat_for_1_pund

Renovering – han köpte en Folkbåt för ett pund

Varldens_fulaste_lyxjakt

Hanstaiger X1 – världens fulaste och ballaste lyxjakt

Lion_550_byggsats

Lion 550 – bygg din egen lilla snabbseglare

Skriv en kommentar

Lämna en kommentar