Här är båtarna i kommande Göta Kanal-filmen

Anders Nilsson

Anders Nilsson

När Göta Kanal 4 drar ut på sjön är förstås den stora frågan bland läsarna av Hamnen.se vilka båtar får framträdande roller i den kommande versionen?

I augusti börjar inspelningarna i kanalen.

När Hamnen.se tidigare spekulerade i vilka båtar vi får se i den kommande versionen av Saltkråkan var engagemanget stort hos våra läsare.

Den här gången, inför Göta Kanal 4, behöver vi inte spekulera. Båtarna är redan framkörda.

Enligt producenten Anders Birkeland på GF Studios kommer tre båtar att vara framträdande i filmen: En Westline 270 Sport, X Shore 8000 samt en Forslund Coupé Racer.

Westline 270 Sport kommer att synas i Göta Kanal 4. 

Westline 270 Sport är en svensk båt tillverkad i Trollhättan. Det är den minsta båten i deras modellflora. Den är kanske tänkt som ersättare till Storebro 31:an i första filmen.

X Shore 8000 är en av de mer högprofilerade svenska elbåtarna. Tidigare i somras berättade man att en fabrik ska byggas i Nyköping för produktion av båtarna.

Forslund Café Racer, som syns högst upp i artikeln, är en raritet från 1954, ritad och byggd på Kungsholmen av Owe Forslund.

Forslund-coupe-racer Gota Kanal

Relaterade artiklar

Gota kanal sailing

Ytterligare 82,6 miljoner till upprustningen av Göta kanal

KanalenIngang

Göta kanal 4 – bakom kulisserna!

GotaKanal

Göta kanal 4 – inspelningsplatser och tider!

1

X Shore satsar på ny klimatsmart fabrik

Visa 2 kommentarer

2 kommentarer till “Här är båtarna i kommande Göta Kanal-filmen”

  1. Ett litet problem med fakta i den här artikeln:
    Loffe hade ingen storebro utan det var motståndarna (Uniship)som hade en storebro 31 baltic men den hade ingen flybridge.
    Loffe hade väl en orrskär 27 om jag inte är helt ute och cyklar, även den utan flybridge.

    Mvh Niclas

    Svara
    • Vi krälar i stoftet eller i svallet, efter detta fatala faktafel som nu är korrigerat och tackar för uppmärksamheten. Det är inte bara på Göta Kanal det går för fort ibland. Red.

      Svara

Lämna en kommentar