ANNONS

Varvsmannens dom – ”den skulle fått ligga kvar på skroten”

Gustav Morin

Gustav Morin

 

Gamla Bertram-båtar har ett gott rykte. Men är det oförtjänt? Och är det möjligen så att Hamnen.se har missbedömt arbetsmängden som krävs för att göra vraket till ett vrålåk? Varvsmannen Anders Almén ger domen. 

Alla avsnitt ur serien ”Vrak till vrålåk”

1.   Vrak till vrålåk! – vi fyndar en Bertram 25 HT
2.   Varvsmannens dom – ”den skulle fått ligga kvar på skroten”
3.   Renovering – viktigt med rätt arbetsordning
4.   Ny lyster i gammalt skrov – grundarbetet
5.   Lackering av skrov – sista förberedelserna
6.   En fröjd för ögat – lackat och klart
7.   Att lacka om en båt – proffset svarar på frågor
8.   Uppgradera elsystemet och undvik vanliga misstag
9.   Rent och snabbt – utan att förgifta miljön
10. Så installerar man autopilot!
11. Polering – gammal gelcoat blir som ny
12. Optimera batterier och laddningsteknik
13. Ny motor i gammal båt – är det värt det?
14. Vi bygger ny panel som rymmer moderna instrument
15. Nya dynor, innertak och kapell ger vraket nytt liv!
16. Så monterar man automatiska trimplan
17. Vi stöldsäkrar vrålåket med spårsändare
18. Installera värmare i båten – så går det till!
19. Lägg nytt halkmönster | del 1
20. Lägg nytt halkmönster | del 2
21. Ett lyft med smart och mysig belysning
22. Uppgradera till hydraulisk styrning!
23. Bygg och montera badbrygga efter konstens regler
24. Ljudisolera bort brummet!
25. Installera steglös bogpropeller – en lyx!
26. Såhär blev vraket ett vrålåk!

 

 

 

ANNONS

ANNONS

Relaterade artiklar

Glastron CVX 16

Jespers klassiska renoverade Glastron gör +75 knop!

Capelli Tempest BR 65.

Capelli Tempest BR65 – en lyckad mix

Upptäcktsredan Färöarna.

Friska fiskar på Färöarna

Upptäcktsresan Färöarna.

Effektiv hybriddrift förenklar i hårt väder