Rand Leisure 28 – snål, snygg och snubbelfri!

Redaktionen

Med en befriande rak och enkel design och ett lättdrivet skrov vill Rand Leisure 28 visa att det simpla är det bästa.

Bli medlem i Hamnen Plus, se testen av Rand 28 samt få tillgång till Hamnens arkiv av testade båtar!

Rand Leisure 28 bygger på en simpel filosofi och erfarenheter från tre mindre modeller. Visionen är att skapa sjövärdiga, användarvänliga och lättdrivna båtar som med fördel kan drivas med el.

Nya Leisure 28 kan sålunda fås med inom- eller utombordare, bensin, diesel eller elmotor.

Oavsett vilket alternativ som köparen behagar kryssa för i beställningsordern så utlovas finfina köregenskaper tack vare ett skrov som sägs gå lätt och värdigt på samma gång. Även i de stökigaste av förhållanden.

Men det stannar inte där. För sedan är varvet mäkta stolt över båtens befriande simpla och funktionella layout med snitsiga lösningar i stort och smått.

Snubbelfritt!
Som exempel kan nämnas att denna daycruiser briljerar med ståhöjd i toalettutrymmet, en sittbrunn som rummer 12 passagerare och ett fördäck som inte bara är är snubbelfritt utan också plant som ett salsgolv.

Högst nämnvärt är också pentryt som sånär förtjänar benämningen fullfjädrat kök då det är dimensionerat för betydligt mer än att bara koka potatis till sillen.

Här finns förutom självklarheter som plattor och ugn också grill och kyl i fullformat.

Sist men inte minst gillas den smidiga passagen ut till den rejäla badplattformen och att den raka och krusidullfria inredningslayouten inte bara är snygg utan också funktionell.

Rand Leisure 28
Längd: 8,44 m
Bredd: 2,55 m
Djupgående: 0,35 m
Vikt (utan motor): från 1 300 kg
Utombordare el: 80 hk
Utombordare bensin: 150–300 hk
Inombordare el: 66–150 kW
Inombordare (bensin eller diesel): 150–300 hk
Antal personer: 12
Pris (med Mercury 150 hk): från 90 000 euro
Pris (med RAND E–Drive 150 kW): från 165 000 euro
Mer info: https://vatt.se
batar_motorbatar_2018_Rand28_Ingang_Rand28Ingang

Relaterade artiklar

Artemis_foilande_arbetsbat

Artemis eldrivna och foilande arbetsbåt gör 34 knop

Candelas-nya-elbåt-som-taxibåt

Candela P-8 Voyager – foilande eldriven taxibåt

Strana_23_cruisingfart

Eldrivna Strana 23 – första intrycken från testen

Eldriven_foilbrada_rekord

Rekord – världens längsta färd med eldriven foilbräda

Skriv en kommentar

Lämna en kommentar