Test: Cormate 22 — norsk stekare på racingskrov

Test: Cormate 22 — norsk stekare på racingskrov

 

En sol– och badbåt bland andra, kan man tro, tills man upptäcker vad som döljer sig under vattenlinjen. Hamnen.se testar en riktig solskensracer med betoning på racer. 

En solbädd i fören, ytterligare en i aktern och däremellan fria passager och gott om svängrum. Inget konstigt så långt utan helt enligt mallen för solskensbåtar över lag.

Nej, det är under vattenlinjen som det blir intressant.

För här döljer sig ett riktigt racingskrov signerat den norske racing-gurun Egil Ranvig.

Med allt vad det innebär för körkänslan.

Se testen!

Cormate Super Utility 23
Längd: 7,11 m
Bredd: 2,27 m
Djupgående: 0,65 m
Vikt (utan motor): ca 1 200 kg
Rek. motorstyrka: Mercriser 250–300 hk
Motor i test: Mercruiser V6 (250 hk)
Toppfart i test (med Mercruiser V6 250 hk): 48,7 knop
Sittplatser: 7
Bäddar: 2
Pris (med Mercruiser V6 250 hk): från 732 489 kr
Mer info: https://www.cormate.com
batar_Tester_motorbatar_2018_Cormate22_Ingang_puff_cormate23_1

Skriv kommentar

Lämna en kommentar

Relaterade artiklar

3-cruisers-Dusseldorf

Experterna jämför – här är bästa segelbåten runt 45 fot!

Jeanneau-440-Dusseldorf

Jeanneau 440 – hög komfort med en touch av sportighet

Jeanneau55-Dusseldorf

Jeanneau 55 – ”så mycket cruiser som en båt kan vara”

Bente28-Dusseldorf

Bente 28: En liten snabbseglare med hög boendekomfort