Rapp, sportig och rolig att köra. Inget konstigt så långt. Men att begagnade Finnmaster 68 DC dessutom är rymlig och någorlunda praktisk förvånar. Se testen!

Skippo testar

Finnmaster 68 DC – med dolda talanger

Att Finnmaster 68 DC är pigg, sportig och rolig att köra är inget att yvas över. Det är nära nog alla daycruisers och därför lockar även Finnmaster 68 DC till aktiv körning och en vilja att försöka optimera gångläget med ratt, trim och reglage.

Däremot räknar man väl knappast med att en daycruiser ska vara rymlig? Eller ens det mista praktisk? Här får vi dela ut pluspoäng för  det rymliga stuvfacket samt den lika rymliga sittbrunnen. För att nämna en del.

Men det blir också ett par plumpar i testprotokollet. Det gäller främst sikten genom vindrutan samt slamret från – ja det är oklart vad.

Se testen!

Fler tester av begagnade båtar:
Flipper 640 DC – fartigt förnuft!
Bella 530 Excel – praktisk, lätt och lagom.
Yamarin 74 C – den sista kompakta bobåten?
Buster Magnum – en havets Volvo V70.
Askeladden 645 Beetle – full av fräcka finesser.
Bavaria 27 Sport – mästare i invändig rymd!
Flipper 630 OC – når inte ända fram.
Yamarin 64 DC – still going strong!
Aquador 26 DC – hetaste begbåten i klassen.
Bayliner 2858 – flybridge till budgetpris.
Aquador 23 DC – vi synar storsäljaren!

Finnmaster 68 DC
Längd:6,80 m
Bredd:2,41 m
Djupgående:1,05 m
Vikt (med motor):ca 1 700 kg
Kojplatser:2+1
Årsmodell:2012
Rek. motorstyrka:150-250 hk
Motor i test:Yamaha 225 hk
Rigglängd:XL
Bränsle:350 liter
Antal personer:7
Pris (beg. med 225 hk):ca 340 – 450 000 kr
Mer info:

Äger du en Finnmaster 68 Dc?

Dela med dig av din åsikt för att hjälpa andra!