Test: Targa 46 – en koloss med klass och känsla

Test: Targa 46 – en koloss med klass och känsla

Gustav Morin

En maffig salong, stor flybridge och sovplats för sex. Går det att få med körglädje i paketet också? Se videon när vi testar!

Vad vi slås av på en gång är hur en så stor båt som Targa 46 är hur lätt den är att köra. Under akterdäcket sitter två IPS-800, Volvos gigantmaskiner. Något som gör båten till ett kraftpaket av rang som accelclerar upp till norr om 40 knop på noll och ingenting.

Läs även:
Targa 46 – nya flaggskeppet är större och starkare

I 35 knop sitter du dessutom tyst och bekvämt, i den rymliga, teakbeklädda hytten mäter Gustav Morins decibelmätare in mer än 55. Båtarna är dessutom byggda för att köra. Kanske är det därför de säljs världen över som pendlarbåtar eller arbetshästar i råa klimat.

För den som vill ha komfort är det något Targa-varvet aldrig snålar med. Allt från dämpad stol vid rodret till rymliga och bekväma hytter som har palts för hela sex personer finns med i paketet.

Se data och läs mer om Targa 46 här!

Gustav Morin

batar_Tester_motorbatar_2019_Targa_46_Targa_46_Test-2

Skriv kommentar

Lämna en kommentar

Relaterade artiklar

Bowter_Aeon_batterier

Genidrag – gamla elbilsbatterier får nytt liv i elbåtar

baljan2

“Baljan” blir eldriven – KSSS minskar utsläppen vid Sandhamn

Hamnen-till-Saltkrakan-med-eldrift-Large-1

Saltkråkan – nostalgitripp i farbror Melkers fotspår

Storsjö_720_test

Test: Storsjö Electric – nytt fossilfritt liv i gammal snipa