Skippo testar

Ryds 650VI DC – Ryds bästa flytetyg någonsin

Köregenskaperna, förbrukningen, sittbrunnen, planlösningen och den framåtriktade kameran. Mycket tyder på att 650VI DC kan bli Ryds största hit någonsin.

Vi tar i så lindningen spricker – det ska erkännas – och som alltid tar man en risk när man använder stora ord i en test. Mycket tyder dock på att den nya daycruisern från Ryds – 650VI DC – i all sin enkelhet blir en riktig hit.

Se också:
Ryds 650VI DC – första intrycken från testen
Ryds 735 VI – varvets största modell någonsin

Ta bara förbrukningen som stannar på 0,8 liter per sjömil i 25 knop. Eller ta sittbrunnen som inte bara är föredömligt rymlig utan som också kan arrangeras så som det passar för stunden.

Eller ta för all del ruffen som kanske inte utmärker sig speciellt när det gäller sovkomfort eller annat – men som har display med en kamera som är riktad framåt så att man har full koll på färdriktningen.

Publikfriande finesser

Det är publikfriande finesser och sköna lösningar om vartannat men viktigast är kanske ändå att allt det ovan sagda bygger på ett föredömligt effektivt och lättdrivet skrov signerat Ted Mannerfelt på Mannerfelt design team som har gjort till sin grej att vara svårslagna gällande just detta. Något som är speciellt tacksamt när bränslepriserna slår idel nya rekord på sjömackarna.

175 hästar räcker

Med en Yamaha på 175 hk nås lätt och ledigt en toppfart på 42 knop och det finns ingen välmotiverad anledning att sukta efter mer i denna redan temperamentsfulla solskensglidare.

Morden och klassisk

I konceptet ingår också en fräck design som faller Hamnens testlag på läppen. En design som på ett förbryllande sätt friar till det moderna och det klassiska snittet på en och samma gång.

Se testen!

Äger du en Ryds 650 Vi Dc?

Dela med dig av din åsikt för att hjälpa andra!